ÖLJYNPAINEANTURIN VAIHTO, 900 T16
Laakerin vaihtohan menee jotensakin näin:
0.5) Uusi laakeri pakastimeen
1) Vanteen keskiökuppi irti
2) Vetoakselin mutteri auki
3) Pyöränmutterit löysäksi
3.5) Jos uskaltaa, niin pönkkä ylätukivarren ja rungon väliin
(itselläni edellisestä kerrasta huonoja kokemuksia, kun läpivientien
välinen peltikannas repesi irti korista)
4) Etukulma ylös
5) Pyöränmutterit irti ja vanne pois
5.5) Jousen puristimet paikoilleen (Ei repeä ylätukivarren lepuutin
niin herkästi)
6) Jarrusatula irti ja jouseen roikkumaan
7) Raidetangon pää irti
8) Pallonivelet irti tukivarsista
9) Pyörännapa kouraan
10) Lukkosokan (Segerit -rengas) irrotus
11) Vanhan laakerin irrotus prässillä
12) Uuden laakerin asennus prässillä
13) Lukkosokan asennus
14) Pallonivelten asennus tukivarteen
15) Raidetangonpään asennus
16) Jarrusatulan asennus
16.5) Jousenpuristimien poisto (jos asennettu)
17) Vanteen asennus
18) Pyöränmutterien asennus
19) Auto alas
20) Pyöränmutterien kiristys
21) Vetoakselin mutterin asennus ja kiristys (280Nm)
22) Keskiökupin asennus
23) Koeajo kotiin ja sauna päälle
24) Oluen nauttiminen Siankyljen tiristessä grillissä. (Vaikka tosimies
kääriikin HK:n sinisen folioon ja köyttää sen jekkulangalla
pakosarjaan, jolloin oluen nauttiminen ilman kuskia on epäsoveliasta)
Terveisin, Kari Vänttinen